fbpx

Kleuren psychologie in de Horeca

Kleuren hebben een grote invloed op hoe we ons voelen in de horeca. Een zachtgroene restaurant kan geruststellend en ontspannend werken. Een knal-oranje ruimte activeert en geeft energie. Bekende kleurassociaties zijn roze staat voor liefde, rood voor passie, blauw voor intelligentie en ga zo maar door.

Ook prijs- en kwaliteitsniveau wordt vaak geassocieerd met kleur. Signaalkleuren zoals geel, rood en oranje worden vaak aan aanbiedingen en goedkoop gekoppeld. Blauw, paars en goud zijn juist weer kleuren die een hoge prijsperceptie teweeg brengen.

Kleurpsychologie is dan ook goed bruikbaar als gidslijn, maar moet absoluut niet als wetboek gehanteerd worden. Soms is het een kwestie van proberen en testen maar de betekenis van een kleur is totaal afhankelijk van de context.

© Consumtatics

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app.

https://social.tippr.nl/kleuren-psychologie-in-de-horeca

Laatste artikelen

Forecast Report 2025

De horecabranche staat onder DRUK in 2025. In het Forecast Report van 2025 bespreken we vijf cruciale thema’s die jouw succes bepalen en hoe...

Horeca-DRUK Forecast Report 2025: Strategieën voor Marge, Personeels- en Gasten-DRUK

In de dynamische horeca Nederland 2025 staat de sector onder grote druk door stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen. Dit horeca trendrapport biedt waardevolle inzichten voor ondernemers die...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg