fbpx

Kleuren psychologie in de Horeca

Kleuren hebben een grote invloed op hoe we ons voelen in de horeca. Een zachtgroene restaurant kan geruststellend en ontspannend werken. Een knal-oranje ruimte activeert en geeft energie. Bekende kleurassociaties zijn roze staat voor liefde, rood voor passie, blauw voor intelligentie en ga zo maar door.

Ook prijs- en kwaliteitsniveau wordt vaak geassocieerd met kleur. Signaalkleuren zoals geel, rood en oranje worden vaak aan aanbiedingen en goedkoop gekoppeld. Blauw, paars en goud zijn juist weer kleuren die een hoge prijsperceptie teweeg brengen.

Kleurpsychologie is dan ook goed bruikbaar als gidslijn, maar moet absoluut niet als wetboek gehanteerd worden. Soms is het een kwestie van proberen en testen maar de betekenis van een kleur is totaal afhankelijk van de context.

© Consumtatics

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app.

https://social.tippr.nl/kleuren-psychologie-in-de-horeca

Laatste artikelen

80 Oesters Openen in 30 Seconden?

Het gebruik van vloeibare stikstof (liquid nitrogen) om oesters te openen is een methode die vaak in de horeca wordt toegepast, vooral als er...

Cashew Trend Kan Niet Ontbreken in de Horeca

Cashewnoten, uniek vanwege hun groeiwijze aan de kasjoeboom, bieden uitgebreide culinaire mogelijkheden voor de horeca en leveren tegelijkertijd gezondheidsvoordelen op. Dankzij het rijke voedingsprofiel...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg