fbpx

Kombucha niet aan de gezonde top

De drank wordt geprezen om zijn helende eigenschappen voor zo ongeveer alles: van spijsverteringsproblemen tot gewrichtspijn tot kanker. Maar val niet voor die hype, want er is tot op heden geen bewijs dat kombucha hierbij kan helpen. En hoewel voedingswaarden per merk of zelfgemaakt recept verschillen, bevatten de meeste kombuchadranken grote hoeveelheden suiker – iets wat de meeste mensen absoluut niet nodig hebben in hun dieet. En de probiotica dan? Vraag je je nu af: Ja, kombucha is een gefermenteerd voedingsmiddel en gefermenteerde voeding is goed voor de darmwerking. Dus drink het op zijn tijd als je er echt behoefte aan hebt en kies voor een variant met minder dan 4 gram suiker per fles. Weet wel dat er voldoende andere probiotische voedingsbronnen bestaan, zoals (natuurlijke) yoghurt, kefir, rauwe zuurkool of tempeh.

https://social.tippr.nl/kombucha-niet-aan-de-gezonde-top

Laatste artikelen

10 TIPS Trend: No Waste Restaurant

Kosten Besparen met No Waste - van Waste naar No Waste RestaurantDuurzaamheid in de horeca gaat verder dan het bord - het is een ketenbrede...

Lekker zomers: gekonfijte Artisjokburger

Caprichos del Paladar Steeds meer consumenten kiezen voor een burger. Hier zien we dat steeds vaker de keuze gemaakt wordt voor een gezonde gourmet burger.Caprichos...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg