fbpx

Millennial Trend: Kwaliteit vs Kwantiteit

Massaconsumptie van vlees is absoluut niet aantrekkelijk. Gasten eten bewust minder vlees maar als ze vlees eten moet dit wel kwalitatiever en smaakvoller zijn. Ze zien dat dit vanuit een ethisch perspectief noodzakelijk is (milieu en dierenwelzijn). Ze vinden het belangrijk dat er diervriendelijk wordt omgegaan met dieren en er bijvoorbeeld aandacht wordt besteed aan daglicht en leefruimte.

Een trend in de vleesconsumptie is de aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. De kwaliteit van een stuk vlees wordt bepaald door de herkomst, of het raszuiver is en hoe oud het dier was. De leveranciers spelen in op de beleving van het vlees door transparant te zijn. Het productieproces en een goed product is onmisbaar voor echt kwaliteit.
Een goed voorbeeld die we tegenkwamen was de Jamon de Bellota Iberico. Deze zijn van 100% iberico-varkens gemaakt. Deze varkens hebben vrij rondgelopen en hebben gezonde voeding gehad. De voeding van deze dieren bestaat uit een goed dieet met onder andere granen en kruiden.

Fotocredit: Nice to Meat

https://social.tippr.nl/millennial-trend-kwaliteit-vs-kwantiteit

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg