Ook gasten krijgen het mee als de onderlinge verhoudingen op de werkvloer niet lekker lopen. In een gastvrij bedrijf draait het om de verhoudingen tussen álle mensen. Maar met welke verhoudingen moet je precies allemaal rekening houden?
1. Ondernemer – Medewerkers?
Hoe is de ondernemer met zijn medewerkers? Is er een goede verhouding? Is er respect en zorgt de ondernemer goed voor het personeel? Zijn er groeikansen?
2. Medewerkers – Gasten?
Hoe denken de medewerkers over de gasten? Wordt er over gasten gezeurd, of is men heel positief en bereid alles voor de gast te doen?
3. Medewerkers – Medewerkers?
Hoe is de sfeer onderling in het team? Gaan mensen collegiaal met elkaar om, hebben ze iets voor elkaar over en ontstaan er vriendschappen? Of kijkt iedereen tijdens het personeelseten alleen maar naar zijn eigen telefoon?
4. Medewerkers – Ondernemer?
En hoe zien de medewerkers de ondernemer? Werken ze graag voor hun baas, of is er veel strijd? Zijn de medewerkers tevreden en trots op het bedrijf en hun werkgever?
Bron: Misset Horeca