fbpx

Sampling Sells

In de horeca merk je vaak dat gasten sneller ergens gaan zitten waar al een aantal gasten voor het raam of op het terras zitten. Dit trekt aan en zo zullen er vaak steeds meer gasten volgen. Met gerechten en dranken werkt dit vaak hetzelfde. Vaak is de kans groot dat gasten iets bestellen iets wat ze langs hebben zien komen, of waar de gasten van de tafel ernaast aan het smikkelen zijn. Zo is het ook een interessant idee om af en toe op een avond wat samples van bepaalde gerechten voorbij te laten komen en door de gasten te laten proeven. Zo kun je gasten kennis laten maken met een (nieuw) gerecht en is er direct sprake van interactie tussen de gast en het product. Presenteer bijvoorbeeld proefhapjes van gerechten op de kaart op een leuke manier. De meeste mensen zullen geprikkeld worden om een stukje te proeven. Denk daarnaast aan de timing. Als je samples laat proeven rond lunchtijd, borreltijd of etenstijd is de kans groot dat proeven leidt tot een (extra) aankoop. Naast eventuele extra omzet kan sampling je meer naamsbekendheid opleveren. Wanneer gasten blij verrast zijn, zullen ze over je praten. Misschien levert het niet direct diezelfde dag meer omzet op, maar als gasten een goed gevoel hebben over jouw zaak zijn ze zeker eerder geneigd om terug te komen.

https://social.tippr.nl/sampling-sells

Laatste artikelen

TOPPR van April:  Bilal – HighSide Burgers 

Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden...

Frisse Lente Salade

Rotterdamsche Oude Een klassieker op bijna iedere lunchkaart: de geitenkaassalade. Hoewel er veel varianten zijn, wordt er vaak toch gekozen voor een standaard recept.Wil jij...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg