In de horeca merk je vaak dat gasten sneller ergens gaan zitten waar al een aantal gasten voor het raam of op het terras zitten. Dit trekt aan en zo zullen er vaak steeds meer gasten volgen. Met gerechten en dranken werkt dit vaak hetzelfde. Vaak is de kans groot dat gasten iets bestellen iets wat ze langs hebben zien komen, of waar de gasten van de tafel ernaast aan het smikkelen zijn. Zo is het ook een interessant idee om af en toe op een avond wat samples van bepaalde gerechten voorbij te laten komen en door de gasten te laten proeven. Zo kun je gasten kennis laten maken met een (nieuw) gerecht en is er direct sprake van interactie tussen de gast en het product. Presenteer bijvoorbeeld proefhapjes van gerechten op de kaart op een leuke manier. De meeste mensen zullen geprikkeld worden om een stukje te proeven. Denk daarnaast aan de timing. Als je samples laat proeven rond lunchtijd, borreltijd of etenstijd is de kans groot dat proeven leidt tot een (extra) aankoop. Naast eventuele extra omzet kan sampling je meer naamsbekendheid opleveren. Wanneer gasten blij verrast zijn, zullen ze over je praten. Misschien levert het niet direct diezelfde dag meer omzet op, maar als gasten een goed gevoel hebben over jouw zaak zijn ze zeker eerder geneigd om terug te komen.
Sampling Sells
https://social.tippr.nl/sampling-sells
Laatste artikelen
On trend met Crushi: inspiratie met de Kiwi & Jalapeño salsa
TIPPR-team - 0
Bresc
Kiwi & Jalapeño salsa: Fris en pittigDe Kiwi & Jalapeño salsa is een verfrissende salsa die de zoetheid van kiwi combineert met de pittigheid...
Chipotle & Bell Pepper Salsa
TIPPR-team - 0
Bresc
NIEUW in het assortiment: de Chipotle & Bell Pepper salsa van Bresc, dé smaakmaker voor een intense, rokerige beleving! Deze salsa combineert de rijke,...
Insight
Verduurzamen met (H)eerlijke Koffie: 5 Tips
Duurzaamheid in de horeca hoeft niet ingewikkeld te zijn. Met slimme, haalbare aanpassingen maak jij jouw koffievoorziening groener en toekomstbestendig....
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.