Sampling zorgt voor meer verkoop, aldus de wet van Cialdini. Robert Cialdini is hoogleraar aan de Universiteit van Arizona en is de expert, ofwel goeroe, als het gaat om overtuigen. Een van zijn principes gaat er vanuit dat wanneer iemand jou geholpen of iets gegeven heeft, je geneigd bent om deze persoon ook te helpen. Dit houdt in dat als jij zelf open staat voor het helpen van anderen, dat anderen jou ook willen helpen. Dus als jij gasten iets geeft, zullen zij ook het gevoel krijgen iets graag terug te willen doen. Zo ook een free sample. Zodra gasten een sample mogen proeven, zullen zij onbewust sneller geneigd zijn iets of meer te kopen.
Sampling zorgt voor meer verkoop
https://social.tippr.nl/sampling-zorgt-voor-meer-verkoop
Laatste artikelen
TOPPR van de maand juni: Kamel Aouichaoui – Floor Manager bij Pavarotti in Den Haag
TIPPR-team - 0
TOPPR van de maand juni is Kamel Aouichaoui (66), Floor Manager bij restaurant Pavarotti in het Haagse Kijkduin. Als de trotse drager van de titel...
Negroni Sbagliato
TIPPR-team - 0
“Sbagliato” is een Italiaans woord dat “fout” of “vergissing” betekent. In de context van cocktails verwijst het naar de Negroni Sbagliato, een variatie op...
Insight
Extra Marge en meer Gasten? Exclusieve Gerechten in de Horeca
Exclusieve gerechten zoals Japan's 'White Night' ijs van € 7.285In de horeca kunnen exclusieve gerechten een restaurant onderscheiden van de...
Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?
Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.