Open gratis een TIPPR.SHOP
De TIPPR.SHOP maakt het mogelijk voor de horeca om extra omzet te genereren. Door het aanbieden van (onderscheidende) horeca-producten via de TIPPR.SHOP, kan je deze direct beschikbaar stellen voor de consument! Zo krijgt de horeca een extra lokale buurtfunctie!
– TIPPR.SHOP –
Je eigen webshop binnen 5 min.
Het avondje uit in de horeca krijgt te maken met toenemende concurrentie van de hobbykok en amateur cateraar. De omzet van de supermarkten is gestegen en gaat verder toenemen in 2021. De horeca heeft nieuwe omzetstromen nodig om te overleven. De TIPPR.SHOP zorgt ervoor dat ook jij de concurrentie met de supermarkt en speciaalzaak aan kan gaan. We maken het simpel & rendabel.

Extra omzet
De TIPPR.SHOP zorgt voor extra omzet. Als de winkels sluiten en de behoefte naar onderscheidende producten steeds sterker wordt, is jouw horeca-winkel open.
Slow retail
De TIPPR.SHOP wordt gezien als Slow retail: Proef, beleef, koop. Gasten kunnen de producten in een veilige en gastvrije omgeving eerst proeven en vervolgens direct kopen en meenemen.
Samen sterk
Met het starten van een TIPPR.SHOP gaan we de strijd aan in een zeer concurrerende markt waar de supermarkten momenteel alle macht hebben. “Help de horeca” is nog nooit zo tastbaar geweest.
TIPPR.SHOP onzorgt de ondernemer
Door de onduidelijke regelgeving en hoge investering van een webshop wagen veel horecaondernemers de stap niet. Met de TIPPR.SHOP zijn alle juridische en financiële zaken omtrent een webshop uit handen genomen.
De horecaondernemer bepaalt zelf de verkoopprijs. Het is niet nodig om de goedkoopste te zijn, maar concurrerende prijzen zijn voor een goed lopende webshop wel noodzakelijk. De extra volumes helpen jou om betere deals te sluiten met de leveranciers.
Aan de slag met de TIPPR.SHOP?
- Download de TIPPR-app of ga naar: mijn.tippr.shop
- Druk op de knop een TIPPR.SHOP aanmaken
- Voeg de producten toe of vraag deze aan via TIPPR
- Maak je bedrijfsgegevens compleet
- Wacht tot de shop is goedgekeurd
- Deel je eigen shop met je gasten & netwerk
Hoe werkt het?
Je maakt binnen 5 minuten gratis een plug & play TIPPR.SHOP aan. Dit kan via de TIPPR-app of via mijn.tippr.shop. Omdat leveranciers via de TIPPR-app de producten hebben geactiveerd zijn er geen kosten aan verbonden.
De leverancier betaald € 75 per productpagina en krijgt zo toegang tot een landelijk netwerk aan online horeca-winkels.
De webshop die je aanmaakt is uniek voor jouw horeca bedrijf. Jij bepaalt zelf het succes. Met een mooi assortiment, met toegankelijke prijzen en een goed verhaal ga jij de consument verleiden bij jou te winkelen. TIPPR rekent geen kosten voor de webshop. Voor de administratieve werkzaamheden rekent TIPPR administratiekosten van slechts 5%. Deze worden in mindering gebracht van je inkomsten via de webshop. Om de verkopen via de webshop juridisch mogelijk te maken wordt de verkoop verwerkt door TIPPR. Maandelijks op de 14de en 28ste worden tot aan de vorige uitbetaling, alle orders verwerkt en betalen we direct uit.
ALS JIJ HET NIET VERKOOPT GAAN ZE WEL NAAR EEN ANDER!
Als je de TIPPR.SHOP hebt aangemaakt heb je een eigen pagina waarop jij je eigen producten aanbiedt. Als er producten in de TIPPR-app ontbreken kan je contact opnemen met de leverancier of dit laten weten aan TIPPR zodat we contact kunnen opnemen met de desbetreffende leverancier.
Gratis Promotie Materiaal
Na de registratie voor de TIPPR.SHOP ontvang je een unieke pagina met een eigen url en eigen QR-code. Daarnaast kan je GRATIS een Promotie startpakket samenstellen met een afbeelding naar keuze en daarop een unieke QR-code. In dit gratis startpakket zitten 5 A3 posters en 25 tafelstandaards ter promotie van je eigen webshop. #samensterk.
Zorg ervoor dat je via de TIPPR.SHOP je eigen QR-code download en dat je een afbeelding van je horeca zaak hebt die je op de poster kan plaatsen.
- Stap 1: Upload een afbeelding
- Stap 2: Upload je QR-code
- Stap 3: Registreer je contact gegevens
- Stap 4: Noteer het adres waar je de startpakket wil ontvangen
- Stap 5: Binnen 10 werkdagen ontvang je het startpakket
Demo TIPPR.SHOP
Klik op de de QR-code of scan de code om een demo shop te bekijken.

Jouw leveranciers activeren?
Leveranciers kunnen zich via de www.mijn.TIPPR.nl aanmelden zodat hun producten beschikbaar worden in de TIPPR.SHOP. Vervolgens kan de horecaondernemer gratis een SHOP aanmaken en de producten verkopen die de leverancier beschikbaar heeft gesteld via de TIPPR-app. Samen sterk aan het werk.
Voor meer leverancier informatie, klik hier!
De horecA IS DE INFLUENCER
Hoe werkt het voor de consument
Wanneer een consument iets wil bestellen scant de consument de QR-code of gaat deze naar jouw unieke website en besteld daar de producten. De webshop werkt voor als volgt:
- Stap 1: Selecteer je producten;
- Stap 2: Maak een account aan;
- Stap 3: Valideer je telefoonnummer;
- Stap 4: Betaal via Ideal of creditcard;
- Stap 5: Ontvang een SMS & e-mail met QR- code;
- Stap 6: Ga naar de bijbehorende horecazaak en haal het product op
Zodra er betaald is ontvangt de gast een QR-code via SMS & e-mail. Met deze QR-code kan de consument de bestelde producten ophalen bij de horecazaak.
De order wordt via mijn.TIPPR.SHOP geregistreerd als betalingen. Om de verkopen via de webshop juridisch mogelijk te maken wordt de verkoop verwerkt door TIPPR. Maandelijks op de 14de en 28ste worden alle orders tot aan de vorige uitbetaling verwerkt.
Waarom een TIPPR.SHOP?
- Extra omzet;
- Direct verkopen, meenemen en afhalen;
- Groter inkoopvolume;
- Nieuwe gasten werven;
- Hogere retentie, herhaal bezoeken;
- Hogere gemiddelde besteding;
- Meer zichtbaarheid;
- Direct samenwerken met producenten.
Kosten voor de Horeca?
De horeca betaald € 0 per maand indien er leveranciers producten gebruikt worden. Door het TIPP’en van ons op producten die nog niet op de TIPPR app staan kan je kosten besparen. TIPPR kan dan i.o. contact opnemen met de leverancier en jouw kosten blijven dan nul. De leverancier betaald dan 75 euro per productpagina per maand en krijgt zo toegang tot een landelijk netwerk aan online horeca-winkels.
Het is vanaf November ook mogelijk om exclusieve producten toe te voegen die alleen beschikbaar zijn in jouw restaurant.

Om de kosten van de TIPPR.SHOP zo laag mogelijk te houden rekenen wij slechts 5% administratiekosten. Deze gebruiken we om de financiële transacties te verwerken. De TIPPR.SHOP is niet ons verdienmodel maar we verdienen aan de leveranciers die producten beschikbaar maken in de TIPPR app voor de SHOP. #samensterk
Meer willen weten over de TIPPR.SHOP?
TIPPR.SHOP
=
Slow retail
proef – beleeft – koop
Vragen & Antwoorden
Horeca
Leveranciers betalen maandelijks een bedrag aan TIPPR wat afhangt van het aantal producten dat zij op TIPPR hebben staan. Daarnaast vragen we een administratie bijdrage van 5% om de onkosten van ons te dekken per bestelling.
De prijsbepaling ligt bij de horecaondernemer. Wel wordt er vanuit TIPPR een horeca adviesprijs gegeven.
De bevoorrading van de horeca zal volgens bestaande routes via de leverancier verlopen. Hou er wel rekening mee dat je van de producten die je in de shop aanbiedt een hogere voorraad hebt.
Door het scannen van de QR-code van de gast geef je als horecaondernemer het signaal van overdracht. Indien dit is verwerkt zal deze meegenomen worden in de uitbetaling.
Het is mogelijk om de webshop op een bedrijfswebsite te integreren. Daarnaast ontvang je verschillende media tools, zoals stickers, posters, tafelkaartjes en menukaarten. We raden aan om het eventueel ook op social media te promoten. De horeca kan zijn volgers activeren om producten extra af te nemen. Daarnaast zou je de medewerkers ook kunnen adviseren de producten te verkopen aan tafel.
Horeca – Gasten
Nee, het is niet nodig voor gasten om de TIPPR-app te downloaden, zij hoeven alleen een QR-code te scannen. Met de QR-code gaan ze direct naar de shop van de horecaondernemer en kunnen ze een bestelling plaatsen
Ja, je kan met de camera van een telefoon of tablet de QR-code scannen. Als horeca-ondernemer geef je wel eerst je medewerkers de mogelijkheid om producten mee te geven door middel van het scannen. Daarom is het nodig om de app te downloaden om producten goed te keuren in de TIPPR.SHOP.
Horeca – Prijzen & Inkomsten
De omzet wordt twee keer per maand opgemaakt op de 14de en 28ste van de maand en daarna binnen drie dagen uitgekeerd.
De horeca hanteert eigen prijzen, door de transactie via TIPPR te laten verlopen kan de horeca ondernemer ook een onderscheid maken tussen een product via TIPPR of een product consumeren in de horeca onderneming. Daarnaast is hiervoor gekozen omdat het anders juridisch niet mogelijk is om producten voor thuis te verkopen.
Horeca – Overige
Hier mag de horecaondernemer zelf een keuze in maken. Wanneer de consument de producten op komt halen in de onderneming zorgt dit wel voor extra omzet.
Als horecaondernemer kan je via de TIPPR een gratis webshop aanmaken. Als horecaondernemer kan je dan contact opnemen met de leverancier en die kan vervolgens een account aanmaken op mijn.TIPPR.nl zodat je de producten kan gaan verkopen. Indien je het product niet tegenkomt kan je het ook aan TIPPR laten weten, dan nemen wij contact op met de leverancier
Zodra de leveranciers producten online beschikbaar heeft gesteld, kan de horecaondernemer direct de producen toevoegen aan de webshop.
Iedere shop zien we als een unieke afzet locatie, ter controle van de gegevens vragen wij even geduld om alles goed te keuren.
De keuze is geheel vrijblijvend. Door het aanbieden van horeca-producten online kan er extra omzet en traffic gegenereerd worden. Doordat dit onderdeel van je bedrijfsvoering is zal het geen extra werk kosten.
Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR’n
Nu je hier toch bent …
Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?
Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier
Laat je verder inspireren in de TIPPR app!