fbpx

Top 10 ergernissen binnen de horeca (deel 2)

Er zijn talloze dingen die mis kunnen gaan tijdens een avondje uit. Er is onderzoek gedaan naar de 10 grootste ergernissen binnen de horeca.

Op nummer 6 staan te krappe tafels. Een gast vraagt niet altijd als ze iets willen, maar dit zijn vaak wel dingen die bepalend zijn in de keuze om weer terug te komen. Een te krappe tafel zorgt voor ergernis en het is voor de bediening een kleine moeite om mee te denken over een oplossing!

Nummer 7 is een veelvoorkomende: kraanwater op de rekening zetten of kraanwater als bronwater verkopen. Hier zit namelijk 1 belangrijke regel achter: kraanwater is (wettelijk!) een van de levensbehoeftes en mag dus nooit geweigerd worden. Daarnaast valt kraanwater als bronwater verkopen onder fraude en is dus simpelweg strafbaar. Niet doen dus!

Overlast staat op nummer 8. Dit is vaak lastig te voorkomen. De akoestiek van het gebouw werkt soms niet mee en misschien zitten er luidruchtige gasten naast je. Probeer alle partijen zoveel mogelijk tevreden te houden. Creëer bijvoorbeeld ruimtes waar gasten rustig kunnen bellen en neem klachten over te harde muziek altijd serieus. Alleen op die manier komen de gasten terug!

Op nummer 9: ongevraagd bijschenken van drankjes. Vraag dit áltijd!

Met op nummer 10: onvriendelijke bediening. Uiteraard hebben we allemaal wel eens een slechte dag, maar de gast mag hier nooit de dupe van zijn. Mocht er een moment zijn waarop het je écht beter lijkt om even geen gastcontact te hebben, vraag dan een collega of hij/zij wil gaan.

Ben je benieuwd naar de overige 5 ergernissen? Druk in de tippr.app op het filter pictogram linksboven en toets in het zoekveld ERGERNISSEN in en druk op opslaan. Het artikel over de ergernissen verschijnt in je scherm.

Tekstcredit: F-words

https://social.tippr.nl/top-10-ergernissen-binnen-de-horeca-deel-2

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg