fbpx

TOPPR van de maand juni: Kamel Aouichaoui – Floor Manager bij Pavarotti in Den Haag

TOPPR van de maand juni is Kamel Aouichaoui (66), Floor Manager bij restaurant Pavarotti in het Haagse Kijkduin. Als de trotse drager van de titel “TOPPR van de maand juni”, laat Kamel met 50 jaar horeca-ervaring, passie voor gastvrijheid én oog voor duurzaamheid zien wat écht leiderschap op de vloer betekent. Hij schakelt moeiteloos tussen ontvangst, bediening en coaching op de vloer – altijd met volle overtuiging. Duurzaamheid doet daarbij niet onder voor service: van slim inkopen tot creatief omgaan met restproducten. “Als het gaat om tegengaan van voedselverspilling en No Waste, is creativiteit in de keuken cruciaal.”

TOPPR van de maand juni: Kamel Aouichaoui

Kamel Aouichaoui – Floor Manager bij Pavarotti in Den Haag serveert een biertje
TOPPR van juni: Kamel Aouichaoui – Floor Manager bij Pavarotti in Den Haag

Ontdek met TIPPR.AI hoe jij een echte TOPPR kunt worden!
Download gratis de TIPPR-app



Toppr van de maand juni, Kamel Aouichaoui, Floor Manager met 50 jaar horeca-ervaring, pure passie voor gastheerschap en gevoel voor duurzaamheid

  • Waarom denkt u dat u bent genomineerd voor horeca-TOPPR van de maand?
  • Waar komt uw passie voor het horeca-vak vandaan?
  • Hoe gaan jullie bij Pavarotti om met voedselverspilling en duurzaamheid?
  • Wat is uw tip voor (evt. toekomstige) horecamedewerkers?

JUNI-TOPPR: KAMEL!

Van harte, Kamel! Waarom bent u gekozen tot TOPPR van de maand juni?

“Ik denk omdat ik een harde werker ben, me 100% inzet voor de zaak en me enorm verantwoordelijk voel. Mensen komen bij ons omdat ze een feest of bruiloft willen vieren, en daar ben ik dan van begin tot eind bij betrokken. Ik sta tijdens zo’n event ook graag zelf op de vloer, zodat ik zie wat er gebeurt en meteen kan bijsturen als dat nodig is.”

‘Ik voelde me direct thuis in de horeca’

Waar komt uw passie voor het horeca-vak vandaan?

“Mijn familie zit al jaren in de horeca. Toen ik klein was, hoorde ik altijd al leuke verhalen over het vak en alles daaromheen. Daar is mijn enthousiasme ontstaan. Op mijn zestiende zette ik m’n eerste stappen op de vloer en ik voelde me er direct thuis. Dat is inmiddels al even geleden – ik ben nu 66 – dus we gaan een halve eeuw terug! En ik vind het nog steeds ontzettend leuk om te doen.”

‘Duurzaamheid is ook een kwestie van meegaan met de tijd’

Hoe gaan jullie bij Pavarotti om met voedselverspilling en duurzaamheid?

“Dat is een kwestie van meegaan met de tijd. Bijvoorbeeld door kritisch te kijken naar wat we inkopen: zorgen dat we niet te veel bestellen. Of producten met een naderende houdbaarheidsdatum naar voren schuiven, zodat we ze op tijd kunnen gebruiken. Niet pas ontdekken dat iets over datum is als het al te laat is.”

‘Als het gaat om No Waste, is creativiteit in de keuken cruciaal

“Het is gewoon goed opletten en echt serieus kijken naar wat we in huis hebben en wat we verkopen. Als je wekelijks weet wat er opgaat, kun je daarop inspelen. En als een kok creatief is – en bij Pavarotti zijn ze dat – kun je producten die bijna te rijp zijn op een andere manier verwerken. Maak er bijvoorbeeld een saus van, of iets anders lekkers. Dat is een kwestie van creatief zijn. Creativiteit in de keuken is sowieso essentieel voor een restaurant.”

Tot slot, wat is uw tip voor horecamedewerkers of mensen die de horeca in willen?

“Heb plezier in je werk, wees enthousiast en straal vriendelijkheid uit. En doe net dat beetje extra voor je gasten. Het zit ‘m in hoe je mensen benadert. Je kunt gewoon ‘goedenavond’ zeggen en een bestelling opnemen, maar je kunt ook even een praatje maken. Echte aandacht, dat maakt het verschil.”

‘Doe iets extra’s, maak er een mooie avond en fijne ervaring van’

“Gastvrijheid zit vaak in de kleine dingen, buiten de standaard service om. Ik werk hier veel met jonge mensen en ik adviseer ze dan ook: probeer het eens op die manier. Je zult zien dat gasten blij zijn, jij blij bent, iedereen blij is. Maak contact, geef mensen het gevoel dat ze welkom zijn en serieus worden genomen. Ze komen niet alleen een hapje eten, ze willen ook een mooie avond beleven. Doe iets extra’s: een grapje tussendoor, iets persoonlijks. Maak er een ervaring van.”

‘Kleine gebaren doen ertoe’

“Hiervoor heb ik jarenlang met internationale gasten gewerkt. Amerikaanse, Engelse, Franse, Duitse. Ik spreek die talen niet vloeiend, maar als ik daarover een tip mag geven: weet in ieder geval hoe je in zo’n vreemde taal ‘hallo’ zegt, bijvoorbeeld. Daardoor voelen gasten zich snel thuis. Dat soort kleine dingen geven zin en doen ertoe.”

‘Gasten een geweldige avond bezorgen heb ik altijd al super gevonden’

Kamel spreekt uit ervaring: “Ik werkte 24 jaar in een ander mooi restaurant in Den Haag, dat nu niet meer bestaat. Het was een klassiek Frans restaurant, waar nog veel aan tafel werd gedaan: blancheren, saus maken, wijnarrangementen samenstellen, de juiste combinatie van wijn en spijs toelichten. Dat is geweldig om met gasten te delen. Mensen een mooie avond bezorgen vind ik het leukste wat er is en hoop ik nog lang te mogen blijven doen!”

TOPPR van juni: Kamel Aouichaoui – Pavarotti in Den Haag

Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.

Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden

Als TIPPR willen we de felicitaties overbrengen aan de TOPPR van de maand. Deze TOPPR maakt kans op de titel TOPPR van het jaar en zal meedingen naar deze eer tijdens de Horecava. Wil je meer lezen over het TOPPR-initiatief, klik dan hier.

Genomineerde Horeca TOPPR 's 2025
Horeca TOPPR’s 2025: nieuwe TOPPR van juni: Kamel Aouichaoui – Floor Manager bij Pavarotti in Den Haag

TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.

Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.

Pavarotti in Den Haag

Ook een TOPPR nomineren?

Welke horeca TOPPR wil jij in het zonnetje zetten?

Onze TOPPR Visie

Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang om ons personeel extra waardering te tonen. Het horecavak wordt nog wel eens onderschat en soms zelfs gezien als een bijbaan. Toch is werken in de horeca verre van verspilling, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk versterkt.

Door het bewustzijn te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat leidt tot meer begrip en respect voor het vak. Het aanbieden van een TOPPR‑platform voor de horeca draagt bij aan deze waardering en kan de tevredenheid van medewerkers verder verhogen.

Missie

De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca‑TOPPRs wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.

Doelstelling

Ons doel voor 2025 is om elke maand een horecamedewerker te eren met de titel TOPPR van de Maand. Uit deze maandwinnaars kiest vervolgens een publieksjury de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt—een schaal die symbool staat voor pure gastvrijheid (want in de horeca begint alles op een bord). Samen met vijf strategische partners bundelen we onze krachten om dit initiatief breed uit te dragen en onze waardering voor het vak echt te versterken.

Wat houdt een horeca-TOPPR in? 

Elke maand benoemen we een horecamedewerker tot Horeca‑TOPPR van de Maand. De winnaar krijgt een podium via de socialmediakanalen van TIPPR en onze strategische partners.

Waarom meedoen als Horeca‑TOPPR?

Als TOPPR van de Maand zetten we je in de spotlight:

Aan het eind van het jaar kiest een publieksjury uit alle maandwinnaars de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt , de schaal die symbool staat voor gastvrijheid, want in de horeca begint alles op een bord.

We delen ter promotie ook jouw verhaal en werkplek extra op onze socialmediakanalen met de TOPPR partners.

Wie komt in aanmerking?

Een Horeca‑TOPPR is een collega die zich door proactiviteit, gastvrijheid, innovatie én het tegengaan van verspilling onderscheidt, en daarmee een inspirerend voorbeeld voor de hele branche is.

Hoe nomineer je iemand?

Ga naar www.tippr.nl/toppr en geef op wanneer jouw kandidaat bijvoorbeeld:

  • Een dienst overneemt of extra uren draait
  • Een nieuw menu of concept bedenkt
  • Een onvergetelijke gastbeleving creëert

Wanneer worden de winnaars bekendgemaakt?

Maandwinnaar: Elke laatste dag van de maand maken we de TOPPR van de Maand bekend.

Jaarwinnaar: Aan het einde van het jaar stemt de horeca publiek op de TOPPR van het Jaar.

Waarom doen we dit?

Door regelmatig waardering te tonen versterken we de betrokkenheid van je team, blijven talenten langer behouden en laten we zien hoe waardevol een carrière in de horeca kan zijn. Met zulke initiatieven zetten we de branche bewust in de spotlights vanuit een positief perspectief, zodat mensen ervaren hoe dynamisch en betekenisvol het werk is. Zo wekken we enthousiasme en nieuwsgierigheid op, en hopen we dat steeds meer mensen kiezen voor het horecavak.

Doe mee!

Ken jij een collega die dit verdient? Vertel ons wie volgens jou de volgende Horeca‑TOPPR van de Maand is en waarom. Misschien staat hij of zij binnenkort op ons podium!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.

Nu je hier toch bent ...

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR-app

Laatste artikelen

Pacha Ibiza verlaagt prijzen met 70% – prijsflexibiliteit

We hoeven je niet te vertellen dat marges onder druk staan. Inkoop, personeel, energie, alles is duurder. Tegelijkertijd letten gasten steeds meer op hun...

Drie soorten knoflook kort uitgelicht!

Knoflook is een vaste waarde in de keuken. Maar wist je dat het soort knoflook grote invloed heeft op smaak, intensiteit en toepassing? Net...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg