fbpx

TOPPR van maart: Hannah Marinus – De Heeren van Maarssen

We zijn trots om Hannah Marinus, Project- en Operations Manager bij De Heeren van Maarssen, aan te wijzen als TOPPR van maart! Hannah is een echte horecatopper met een passie voor gastvrijheid, oog voor detail en een sterk gevoel voor duurzaamheid. In dit interview deelt ze haar liefde voor het horeca vak, haar aanpak om verspilling tegen te gaan en haar waardevolle inzichten voor de horecatoppers van de toekomst.

Benieuwd waarom Hannah werd genomineerd als TOPPR van Maart: Hannah Marinus – De Heeren van Maarssen? Lees verder en ontdek hoe ze haar team inspireert en hoe ze het verschil maakt in de horeca, met zowel gastbeleving als No Waste-inspanningen als focus.

TOPPR van de maand maart: Hannah Marinus  

TOPPR van maart: Hannah Marinus achter de bar van De Heeren van Maarssen
Hannah Marinus, Project- en Operations Manager bij De Heeren van Maarssen

Ontdek met TIPPR.AI hoe jij een echte TOPPR kunt worden!
Download gratis de TIPPR-app



Een passie voor gastvrijheid, oog voor detail, zorg voor zowel gasten als personeel en gevoel voor duurzaamheid – dát is Hannah Marinus, Project- en Operations Manager bij De Heeren van Maarssen, één van de drie restaurants van Het Horecaburo. Onze maand-TOPPR aan het woord over liefde voor het vak, de verschillende No Waste-inspanningen en haar advies aan toekomstige horecatoppers.

TOPPR van de maand maart: Hannah Marinus

Van harte, Hannah!

Waarom denk je dat jij genomineerd bent voor de TOPPR?

“Omdat ik dicht bij mezelf blijf. Ik handel altijd vanuit wat voor mij goed voelt en meestal is dat ook goed voor anderen. Daarnaast probeer ik niet alleen aan onze gasten te denken, maar ook aan het personeel. Waar ruimte is voor gezelligheid, maak ik bijvoorbeeld een grapje en is er altijd tijd voor een goed gesprek.”

‘Teamgevoel en spirit staan bij mij hoog in het vaandel’

“Uiteraard sluiten we ’s avonds af met een gezellige borrel en wordt er regelmatig een potje Uno gespeeld. Teamgevoel en spirit staan bij mij hoog in het vaandel. Daarnaast ben ik sinds een aantal maanden moeder en dat brengt absoluut nieuwe inzichten en een dieper bewustzijn met zich mee.”

Waar komt jouw passie voor dit werk vandaan?

“Ik werk al van jongs af aan in de horeca. Na de middelbare school wist ik niet precies welke kant ik op wilde – daar ben ik vast niet de enige in. Maar één ding wist ik wel: dat ik niet meer naar school wilde. Op aanraden van mijn moeder ben ik toen toch naar de hotelschool gegaan, op voorhand niet wetende dat ik verliefd zou worden op het vak.”

‘Haal enorm veel plezier uit het plezier van anderen’

“En nu zou ik absoluut niets anders meer willen. Ik haal ontzettend veel plezier uit het plezier van anderen, van de mensen om me heen en zeker van onze gasten. In m’n vrije tijd ben ik trouwens ook vaak in de horeca te vinden, want wáár anders kun je eigen ervaringen opdoen en daarvan leren?”

Hoe gaan jullie om met No Waste?

“Op verschillende manieren. Zo hebben we sinds kort een watertap, waar we ook bruisend water uit kunnen halen. Hiermee besparen we al op flessen en transport. Ook proberen we combinaties te maken tussen de lunch- en dinerkaart. We kijken welke producten we gecombineerd kunnen gebruiken, zodat ze voor beide menu’s interessant zijn. Daardoor is de omloop wat hoger en de kans kleiner dat er iets weggegooid moet worden.”

‘We proberen aan alle kanten verspilling te voorkomen’

“Verder hebben we onze special op het menu staan. Gerechten die minder hard lopen kunnen we een nieuwe twist geven en buiten de kaart om interessant maken. We proberen aan alle kanten voedselverspilling te voorkomen, worden blij van goede cijfers en hebben altijd inzicht in onze gemiddelde verkopen, waardoor we de voorraad laag kunnen houden van producten met een beperkte houdbaarheidsdatum. Daartegenover staat dat we juist veel doen met producten die langer houdbaar zijn, we zorgen ervoor dat we daar minder leveringen van hebben, dus een grotere voorraad – én minder uitstoot.”

Tot slot

Welke tip heb jij voor mensen die in de horeca werken of van plan zijn dat te gaan doen?

“We hadden het er net al even over: veel mensen komen in de horeca terecht omdat ze in eerste instantie niet goed weten wat ze willen en ‘dan dus maar gewoon achter de bar gaan staan’. Ik denk dat het belangrijk is dat we allemaal echte ambassadeurs van het vak zijn. Mensen die het niet van binnenuit kennen zien het vaak nog als simpelweg koken en bedienen, maar het is zóveel meer.”

‘De carrièrekansen in de horeca zijn oneindig’

“We maken belangrijke momenten mee in het leven van anderen: mooie momenten, maar ook zeker mindere. En daar kunnen we ons steentje aan bijdragen. Daarnaast zijn er momenteel ontzettend veel ontwikkelingen gaande in onze branche. Bedrijven groeien, waardoor er enorme carrièrekansen zijn binnen de horeca. Er ontstaan functies die er eerder niet waren. De mogelijkheden worden dus alleen maar groter, en ik vind dat we dat met z’n allen moeten omarmen en uitdragen – want, nogmaals: de kansen zijn oneindig.”

TOPPR van de maand maart: Hannah Marinus — De Heeren van Maarssen

Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.

Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden

Als TIPPR willen we de felicitaties overbrengen aan de TOPPR van de maand. Deze TOPPR maakt kans op de titel TOPPR van het jaar en zal meedingen naar deze eer tijdens de Horecava. Wil je meer lezen over het TOPPR-initiatief, klik dan hier.

Horeca TOPPR’s 2025: nieuwe TOPPR van de maand Hannah Marinus — De Heeren van Maarssen

TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.

Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.

De Heeren van Maarssen

Bidfood & Het Horecaburo

Deze TOPPR is aangedragen door Bidfood, die dit initiatief van harte steunt en graag zijn klanten en hun medewerkers in het zonnetje zet om zo de horeca te ondersteunen. Arno van Setten, Field Sales Manager van Bidfood Nieuwegein, heeft deze nominatie ingediend en is nauw betrokken bij het succes van zijn klanten. Na overleg met Billy van der Lans, eigenaar van De Heeren van Maarssen’t Landshuys (Leusden) en Restaurant Vuur (Baarn), werd Hannah Marinus voorgedragen als TOPPR van Maart.

Billy van der Lans heeft de nominatie voor Hannah Marinus als TOPPR van Maart als volgt onderbouwd: “Hannah is vorig jaar moeder geworden van een prachtige jongen, Jan. Ze heeft haar nieuwe dubbelrol als moeder thuis en als ‘moeder overste’ van De Heeren van Maarssen volledig omarmd. Ze heeft oog voor haar collega’s, is wijs, sterk en sociaal. Ze zet zichzelf opzij, als de zaak en haar collega’s dat nodig hebben, en doet dit altijd zonder te klagen. De passie voor de horeca zit in haar. Met Hannah aan het roer is er harmonie, rust, plezier en vertrouwen bij zowel gasten als collega’s.”

Dankzij deze samenwerking wordt de horeca op waarde geschat en krijgt talent zoals Hannah de erkenning die het verdient.

Ook een TOPPR nomineren?

Welke horeca TOPPR wil jij in het zonnetje zetten?

Onze TOPPR Visie

Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang oernem extra waardering te tonen voor ons personeel. Het horecavak wordt zelfs onderschat; soms wordt het gezien als een bijbaan. Het is belangrijk om te benadrukken dat het horecavak verre van verspilling is, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk verbetert. 

Door bewustwording te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat begrip en respect voor het vak bevordert. Het aanbieden van een TOPPR platform voor de horeca zal bijdragen aan deze waardering en kan mogelijk de tevredenheid van medewerkers verbeteren.

Missie

De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle, communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca TOPPR's wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.

Doelstelling

Ons doel voor 2024 is het maandelijks eren van een horecamedewerker door deze de 'TOPPR van de Maand' titel te geven, om erkenning voor de branche te verhogen. We streven ernaar om in dit topsportjaar meer dan 100 horecaprofessionals te belichten met de 'no waste' TOPPR-trui. We zullen dit doel realiseren in samenwerking met vijf strategische partners, om ons bereik te maximaliseren en de horeca op een breder vlak te promoten.

Wat houdt een horeca-toppr in? 

Elke maand kiezen wij een horecamedewerker uit die we een podium geven via de socials van TIPPR en de partners die dit initiatief ondersteunen. 

Waarom wil je horeca-toppr zijn? 

Als TOPPR van de maand zal je in het zonnetje worden gezet. We zullen je via social media extra onder de aandacht brengen en ook jouw werkplek een extra podium geven. 

Daarnaast ontvang je een TOPPR-pakket om er een feestje van te maken. Elke maand is het weer een andere prijs en aan het eind van het jaar zal de TOPPR van het jaar gekozen worden. Deze TOPPR gaat als gast de horeca zelf beleven als echte winnaar!

Wanneer ben je een horeca-toppr?

Een horeca-toppr is een horecamedewerker die zich onderscheidend heeft opgesteld en een bijzondere bijdrage heeft geleverd. 

Hoe wordt een horeca-toppr uitgekozen? 

Elke maand kun jij je horeca-toppr insturen via www.tippr.nl/toppr. Horecamedewerkers kunnen door hun collega’s, leidinggevende of gasten opgegeven worden als zij iets extra’s hebben gedaan.

Deze medewerker verdient extra waardering als deze bijvoorbeeld een werkdienst heeft overgenomen, een extra dag heeft gewerkt, een menu heeft bedacht of bijvoorbeeld iets extra’s voor een gast heeft gedaan. 

Ben jij de horeca-toppr van 2023?

Op de laatste dag van iedere maand zal de horeca-toppr van de maand worden bekendgemaakt. Aan het eind van het jaar worden alle TOPPR’s nogmaals benoemd en wordt er door de horeca gestemd wie de horeca-toppr van het jaar is. 

Waarom doen we dit? 

Horecamedewerkers vinden is erg lastig. Steeds minder mensen willen in de horeca werken of werken een kortere tijd. Door horecamedewerkers in het zonnetje te zetten, voelen ze zich extra gewaardeerd, waardoor ze hun werk nog leuker gaan vinden. Ze zullen langer blijven werken en eventueel nieuwe medewerkers werven. 

Heb jij een collega of horecamedewerker die je in het zonnetje zou willen zetten? Stuur hieronder je gegevens en verhaal in. Waarom is hij/zij volgens jou de horeca-toppr van de maand? Misschien staat jouw collega of horecamedewerker straks wel op het podium. 

Spreek jouw waardering uit voor jouw horeca-toppr en laat zien dat ze het niet voor niets doen!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.

Nu je hier toch bent ...

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Tekst credits: Kilicaslan Hulya

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR-app

Laatste artikelen

Wat betekent een cash-verplichting voor de Horeca?

Als ondernemer in de horeca weet je dat elke dag nieuwe uitdagingen met zich meebrengt: je gasten verzorgen, personeel aansteken, en omgaan met veranderende...

Een sterke huisstijl: de sleutel tot horecasucces

The Branding Club Elke succesvolle horeca onderneming begint met een sterke identiteit. Een uitstraling die niet alleen herkenbaar is, maar ook precies uitstraalt waar jouw...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg