fbpx

TOPPR van mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn

Robin Lindhout is eventmanager bij Sunset Beachbar in Alphen aan den Rijn en is horeca TOPPR van de maand mei. Ze draait haar hand nergens voor om: de ene dag coördineert ze een bedrijfsfeest op het strand, de andere springt ze bij achter de bar of in de afwas – altijd met aandacht voor de gastbeleving én het team. Haar verhaal laat zien hoe ze als betrokken horecaprofessional het verschil maakt – van borrel tot bruiloft. “Ik voel me ontzettend verantwoordelijk, ook al is het niet mijn eigen zaak.”

TOPPR van de maand mei: Robin Lindhout

TOPPR van de maand mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn aan het werk
TOPPR van mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn

Ontdek met TIPPR.AI hoe jij een echte TOPPR kunt worden!
Download gratis de TIPPR-app



MEI-TOPPR: ROBIN!

Van harte, Robin Lindhout! Waarom denk je dat je bent genomineerd voor horeca-TOPPR van de maand?

“Ik denk omdat ik een harde werker ben, me 100% inzet voor de zaak en me enorm verantwoordelijk voel. Mensen komen bij ons omdat ze een feest of bruiloft willen vieren, en daar ben ik dan van begin tot eind bij betrokken. Ik sta tijdens zo’n event ook graag zelf op de vloer, zodat ik zie wat er gebeurt en meteen kan bijsturen als dat nodig is.”

Altijd en overal bij betrokken, van bar tot glazen wassen

“Hebben we ineens glazen tekort en moet er worden afgewassen? Dan ga ik glazen wassen. Het is aan mij en het team om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. En ik wil niet alleen dat onze gasten blij zijn, maar ook dat het personeel tevreden is over de werkwijze en dat iedereen weet waar ‘ie aan toe is – zodat alles op de juiste manier kan worden uitgevoerd.”

Waar komt de passie van Robin Lindhout voor het horeca-vak vandaan?

“Rond m’n veertiende ben ik begonnen als schoonmaker in een restaurant en vanuit daar ben ik via de spoelkeuken doorgegroeid tot gastvrouw. Dat was een hele goede leerschool, want heb alle aspecten van het horecawerk van dichtbij meegemaakt. Met die negen jaar ervaring op zak ben ik mijn eigen foodtruck-onderneming begonnen, maar die is door corona helaas op een lager pitje komen te staan.”

Werk, gezin én gastbeleving combineren

“Daar heb ik ook weer superveel van geleerd, net als bij de verschillende horecabedrijven waar ik tussendoor heb gewerkt. Ik kwam erachter hoe belangrijk het is om tijd door te brengen met familie en vrienden, en hoe leuk en gezellig dat is. Dat het leven niet alleen maar draait om werken. Dat je moet leren dat te combineren.”

‘Als mijn werkgevers Joyce en Thijs niet zo flexibel waren, had ik dit werk niet kunnen doen’

“Inmiddels ben ik moeder van twee jonge kinderen, werk fulltime en deel mijn dagen zo in dat ik er voor hen ben – maar er ook 100% voor de zaak kan zijn. Als mijn werkgevers Joyce en Thijs niet zo flexibel waren, had ik dit werk als eventmanager niet kunnen doen. Ik mag m’n uren zelf indelen en hoef me dus geen zorgen te maken over het alsmaar zoeken naar een oppas. Deze constructie past op dit moment perfect bij mij.”

Hoe gaan jullie bij Sunset om met voedselverspilling en duurzaamheid?

“Volgens mij best goed. Wanneer we evenementen hebben, weten we van tevoren wat er besteld moet worden. Dus we maken een plan over welke gerechten die dag geserveerd gaan worden en bestellen op basis van het aantal gasten. Er is altijd wel een lastminute afzegging, maar bij één of twee personen is de verspilling veel minder dan wanneer we op de gok inkopen.”

Een aanpak die past binnen een bredere trend in de horeca, waarin duurzaamheid en No Waste steeds belangrijker worden

“En in het restaurant houden we bijvoorbeeld rekening met de weersverwachtingen. Als het, zoals deze week, heel erg regent komen er minder gasten. Dat kun je van tevoren zo ongeveer inschatten, dus dan zorgen we ervoor dat we minder versproducten bestellen. En zodra we zien dat de temperaturen weer gaan stijgen, dat we gaan knallen omdat het 100% druk gaat worden, bestellen we juist méér.”

No Waste gaat ook om bewustwording binnen het team, iedereen moet weten wat er op het spel staat: verspilling kost geld én het is zonde!

Tot slot, welke tip heeft Robin Lindhout voor collega’s?

“In de horecabranche draait alles om timing, beleving, gastvrijheid en teamwork. Het is belangrijk om vooruit te denken als dat nodig is en te zorgen voor een goede voorbereiding. En: val op, zodat mensen je onthouden en graag bij jou terugkomen.”

Naast een uitstekende service en gastvrijheid is teamwork de basis, aldus Robin: “Je doet het niet alleen. Zonder afwassers zijn er geen schone glazen en zonder kok geen gerechten. Iedereen in het team doet ertoe!” En daar kunnen we ons alleen maar bij aansluiten.

Een ervaren, veelzijdige, betrokken en flexibele eventmanager in de horeca

Waarom Robin een échte horeca-TOPPR is…

Robin is een mooi voorbeeld van hoe veelzijdig en flexibel een carrière in de hospitality kan zijn. Met haar ervaring, betrokkenheid en teamgevoel weet ze elke dag impact te maken op de beleving van gasten én collega’s. Ze laat zien dat hard werken, aandacht voor duurzaamheid en plezier op de vloer hand in hand kunnen gaan – zelfs als jonge ouder.

TOPPR van de maand mei: Robin Lindhout  – Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn

Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.

Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden

Als TIPPR willen we de felicitaties overbrengen aan de TOPPR van de maand. Deze TOPPR maakt kans op de titel TOPPR van het jaar en zal meedingen naar deze eer tijdens de Horecava. Wil je meer lezen over het TOPPR-initiatief, klik dan hier.

Horeca TOPPR's 2025: nieuwe TOPPR van de maand mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den
Horeca TOPPR’s 2025: nieuwe TOPPR van de maand mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den

TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.

Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.

Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn

Ook een TOPPR nomineren?

Welke horeca TOPPR wil jij in het zonnetje zetten?

Onze TOPPR Visie

Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang om ons personeel extra waardering te tonen. Het horecavak wordt nog wel eens onderschat en soms zelfs gezien als een bijbaan. Toch is werken in de horeca verre van verspilling, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk versterkt.

Door het bewustzijn te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat leidt tot meer begrip en respect voor het vak. Het aanbieden van een TOPPR‑platform voor de horeca draagt bij aan deze waardering en kan de tevredenheid van medewerkers verder verhogen.

Missie

De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca‑TOPPRs wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.

Doelstelling

Ons doel voor 2025 is om elke maand een horecamedewerker te eren met de titel TOPPR van de Maand. Uit deze maandwinnaars kiest vervolgens een publieksjury de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt—een schaal die symbool staat voor pure gastvrijheid (want in de horeca begint alles op een bord). Samen met vijf strategische partners bundelen we onze krachten om dit initiatief breed uit te dragen en onze waardering voor het vak echt te versterken.

Wat houdt een horeca-TOPPR in? 

Elke maand benoemen we een horecamedewerker tot Horeca‑TOPPR van de Maand. De winnaar krijgt een podium via de socialmediakanalen van TIPPR en onze strategische partners.

Waarom meedoen als Horeca‑TOPPR?

Als TOPPR van de Maand zetten we je in de spotlight:

Aan het eind van het jaar kiest een publieksjury uit alle maandwinnaars de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt , de schaal die symbool staat voor gastvrijheid, want in de horeca begint alles op een bord.

We delen ter promotie ook jouw verhaal en werkplek extra op onze socialmediakanalen met de TOPPR partners.

Wie komt in aanmerking?

Een Horeca‑TOPPR is een collega die zich door proactiviteit, gastvrijheid, innovatie én het tegengaan van verspilling onderscheidt, en daarmee een inspirerend voorbeeld voor de hele branche is.

Hoe nomineer je iemand?

Ga naar www.tippr.nl/toppr en geef op wanneer jouw kandidaat bijvoorbeeld:

  • Een dienst overneemt of extra uren draait
  • Een nieuw menu of concept bedenkt
  • Een onvergetelijke gastbeleving creëert

Wanneer worden de winnaars bekendgemaakt?

Maandwinnaar: Elke laatste dag van de maand maken we de TOPPR van de Maand bekend.

Jaarwinnaar: Aan het einde van het jaar stemt de horeca publiek op de TOPPR van het Jaar.

Waarom doen we dit?

Door regelmatig waardering te tonen versterken we de betrokkenheid van je team, blijven talenten langer behouden en laten we zien hoe waardevol een carrière in de horeca kan zijn. Met zulke initiatieven zetten we de branche bewust in de spotlights vanuit een positief perspectief, zodat mensen ervaren hoe dynamisch en betekenisvol het werk is. Zo wekken we enthousiasme en nieuwsgierigheid op, en hopen we dat steeds meer mensen kiezen voor het horecavak.

Doe mee!

Ken jij een collega die dit verdient? Vertel ons wie volgens jou de volgende Horeca‑TOPPR van de Maand is en waarom. Misschien staat hij of zij binnenkort op ons podium!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.

Nu je hier toch bent ...

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Tekst credits: Kilicaslan Hulya

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR-app

Laatste artikelen

Negroni Sbagliato

“Sbagliato” is een Italiaans woord dat “fout” of “vergissing” betekent. In de context van cocktails verwijst het naar de Negroni Sbagliato, een variatie op...

Horeca-DRUK Forecast Report 2025: Strategieën voor Marge, Personeels- en Gasten-DRUK

In de dynamische horeca Nederland 2025 staat de sector onder grote druk door stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen. Dit horeca trendrapport biedt waardevolle inzichten voor ondernemers die...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg