fbpx

Vergaderen in de horeca

Corona heeft ervoor gezorgd dat veel mensen zijn gaan thuiswerken. Ook jouw gasten reizen veel minder langs jouw horecazaak. Uit onderzoek van de Rabobank wordt verwacht dat ook post corona Nederlanders twee dagen per week thuis zullen werken. Pre corona was dit 1 dag. Je denkt misschien die ene dag wat maakt dat uit?

Maar er is berekend dat cateraars, gemakswinkels en broodjeszaken rondom kantoorpanden flink wat omzet mislopen door deze verandering. Het zal gaan om €400-500 miljoen per jaar. Hierdoor is het aannemelijk dat ook de horeca de nodige omzet zal missen.

Is er ook positief nieuws?
Wel als je creatief blijft ondernemen! Er is wel benoemd dat werknemers naar kantoor komen voor bijkomsten, vergaderingen en creatieve sessies om de teambuilding op pijl te houden. Wees daarom de horecazaak die ruimte kan geven voor deze creatieve sessies. De meetings die op kantoor georganiseerd worden kunnen ook in jouw horecazaak onder het genot van heerlijke gerechten en kwalitatief goede koffie gehouden worden.

Hoe kan je dit doen?
Het hangt er natuurlijk volledig vanaf of jij de ruimte hebt in jouw horecazaak, maar je kan als de horeca binnen ook geopend mag worden het een en ander organiseren. Communiceer via jouw social media en website dat het bij jullie mogelijk is om een vergadertafel te reserveren. Maak hier een soort arrangement van. 4 personen mogen de hele middag aan een afgelegen tafel vergaderen. Zij krijgen regelmatig een nieuw kopje koffie, een heerlijke lunch en als zij zijn uit vergaderd zelfs een borrel!

Of op jouw rustige uren kan je werkplekken aanbieden voor de thuiswerkers. Hetzelfde arrangement, maar dan voor 1 persoon. Zij kunnen dan toch in alle rust werken, maar wel onder het genot van jouw gerechten en drankjes!
Vrijmibo

Ook kan je een vrijmibo organiseren voor jouw gasten. Zo kan je speciale acties doen in jouw horecazaak op vrijdag middag. Of donderdag (Domibo).

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

https://social.tippr.nl/vergaderen-in-de-horeca

Laatste artikelen

Een steuntje in de rug voor ondernemers

Buckaroo Horecaondernemers hebben met steeds hogere kosten te maken. In sommige gevallen zijn de kosten seizoensgebonden of verschillen ze per maand. Datzelfde kan gelden voor...

TOPPR van Augustus: Simon Daniël – Mr. Finch

TOPPR van de maand augustus, Simon Daniël, bartender bij het Utrechtse Mr. Finch.
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg