fbpx

We want Wagyu

Dat er steeds meer aandacht onder de consumenten komt voor ‘’goed’’ vlees was op de Horecava 2018 ook te merken. Bijvoorbeeld het Japanse Wagyu vlees.
Een Wagyu is van oorsprong een Japans runderras en staat voornamelijk bekend als zeer exclusief en smaakvol vlees. De smaak komt vooal voort uit het hoge vetpercentage wat het vlees heel mals maakt. Doordat de wagyukoeien eigenlijk continu binnen staan, amper bewegen en veel te eten (met name granen) krijgen, ontwikkelen ze een extreem hoog vetpercentage (tot wel 70 of zelfs 80 procent).

Doordat de dieren zo weinig beweging en ruimte krijgen, worden ze gemasseerd om spierproblemen tegen te gaan, en krijgen ze bier om de eetlust op te blijven wekken zodat ze constant blijven eten. Daarnaast wordt er ook klassieke muziek afgespeeld voor de dieren omdat dit zorgt voor ontspanning en daardoor krijgen de dieren ook weer meer eetlust.

Foto: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/we-want-wagyu

Laatste artikelen

Pacha Ibiza verlaagt prijzen met 70% – prijsflexibiliteit

We hoeven je niet te vertellen dat marges onder druk staan. Inkoop, personeel, energie, alles is duurder. Tegelijkertijd letten gasten steeds meer op hun...

Drie soorten knoflook kort uitgelicht!

Knoflook is een vaste waarde in de keuken. Maar wist je dat het soort knoflook grote invloed heeft op smaak, intensiteit en toepassing? Net...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg