Al heb je zo een prachtig concept neergezet, het eten is uitmuntend en alles is tot in de nopjes verzorgd. Je personeel maakt uiteindelijk t贸ch je zaak. Hebben gasten negatieve ervaringen met het personeel? Hoppa, je wordt linea recta aan de digitale schandpaal genageld. Hoe zorg je ervoor dat jouw personeel de normen en waarden van je zaak overneemt? We hebben vier tips voor je van de heer Muller, trainer van het Human Talent Group programma, waarin medewerkers en bedrijfsleiders ander gedrag aan wordt geleerd.
3. Geef je personeel complimenten!
Helaas hebben mensen tekort aan positieve feedback en gaan we vaak van het negatieve uit. We zijn er kritisch, wat goed kan zijn, maar opbouwende feedback heeft een betere werking. Complimentjes zijn hard nodig, juist op stressvolle momenten. Geef je personeel de erkenning voor hun harde werk Zoek de dingen die goed gaan en vergroot die uit. Het ontvangen van positieve feedback zorgt voor een beter zelfbeeld onder je medewerkers en resulteert in meer verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast be茂nvloedt het de sfeer in de zaak. Als iedereen een beetje aardiger tegen elkaar doet, is het ook makkelijker af en toe iets kritisch te zeggen, het komt dan minder hard aan.
Bron: Misset Horeca