fbpx

4 TIPS: Etiquette van je personeel (3)

Al heb je zo een prachtig concept neergezet, het eten is uitmuntend en alles is tot in de nopjes verzorgd. Je personeel maakt uiteindelijk tóch je zaak. Hebben gasten negatieve ervaringen met het personeel? Hoppa, je wordt linea recta aan de digitale schandpaal genageld. Hoe zorg je ervoor dat jouw personeel de normen en waarden van je zaak overneemt? We hebben vier tips voor je van de heer Muller, trainer van het Human Talent Group programma, waarin medewerkers en bedrijfsleiders ander gedrag aan wordt geleerd.

3. Geef je personeel complimenten!
Helaas hebben mensen tekort aan positieve feedback en gaan we vaak van het negatieve uit. We zijn er kritisch, wat goed kan zijn, maar opbouwende feedback heeft een betere werking. Complimentjes zijn hard nodig, juist op stressvolle momenten. Geef je personeel de erkenning voor hun harde werk Zoek de dingen die goed gaan en vergroot die uit. Het ontvangen van positieve feedback zorgt voor een beter zelfbeeld onder je medewerkers en resulteert in meer verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast beïnvloedt het de sfeer in de zaak. Als iedereen een beetje aardiger tegen elkaar doet, is het ook makkelijker af en toe iets kritisch te zeggen, het komt dan minder hard aan.

Bron: Misset Horeca

https://social.tippr.nl/4-tips-etiquette-van-je-personeel-3

Laatste artikelen

Negroni Sbagliato

“Sbagliato” is een Italiaans woord dat “fout” of “vergissing” betekent. In de context van cocktails verwijst het naar de Negroni Sbagliato, een variatie op...

TOPPR van mei: Robin Lindhout – Eventmanager bij Sunset Beachbar, Alphen aan den Rijn

Robin Lindhout is eventmanager bij Sunset Beachbar in Alphen aan den Rijn en is horeca TOPPR van de maand mei. Ze draait haar hand nergens voor...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg