fbpx

TOPPR van april: Jérôme Vollebergh – Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

De horeca staat onder druk, zoals blijkt uit de Horeca-Druk Forecast 2025. Goed personeel vinden is lastig, maar medewerkers aan boord houden is misschien wel de grootste uitdaging. Juist daarom hebben we mensen nodig die inspireren, motiveren en het goede voorbeeld geven. Onze TOPPR van april Jérôme Vollebergh van Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus, is opgeklommen binnen de hospitality en laat met zijn visie zien dat deze sector volop ruimte biedt voor groei en ontwikkeling. “De horeca is niet zomaar een tussenstop, het is een volwaardige, betekenisvolle en veelzijdige sector vol kansen.”

TOPPR van de maand april: Jérôme Vollebergh

Jèrôme Vollebergh, onze TOPPR van deze maand April
TOPPR van april: Jérôme Vollebergh – Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

Ontdek met TIPPR.AI hoe jij een echte TOPPR kunt worden!
Download gratis de TIPPR-app



Als docent aan Hotelschool The Hague leidt Jérôme met veel toewijding en enthousiasme zijn studenten niet alleen op tot trotse vakprofessionals, maar laat hen ook zien dat er volop mogelijkheden, groeikansen en toekomstperspectieven zijn binnen de horeca. Een terechte TOPPR-nominatie dus!

TOPPR van de maand April: Jérôme Vollebergh

Congrats Jérôme! 

Waar komt jouw passie voor dit werk vandaan?

“Dat is heel organisch gegaan. Ik had tijdens m’n middelbare schooltijd al een bijbaan als afwasser, stond daarna achter de bar en later in de bediening. Toen ik van het VWO kwam, wist ik niet direct wat ik wilde gaan studeren. Economie, Bedrijfskunde, International Business… het was niets voor mij. M’n moeder wees me er vervolgens op dat er zoveel meer is dan alleen een universitaire opleiding. Mijn eerste open dag was dan ook op de Hotelschool – ik was meteen verkocht.”

“En nu sta ik als praktijkdocent in meerdere ‘outlets’, zoals we de restaurants binnen de opleiding noemen. Ik leer de eerstejaars studenten praktische vaardigheden en hoe te werken in een professionele hospitality-omgeving. De derdejaars coach ik in het leidinggeven en het échte runnen van de outlet, dus het restaurant.”

Hoe gaan jullie bij de Hotelschool The Hague om met No Waste?

“Om te beginnen hebben we een manifesto om verspilling tegen te gaan: SENSE, dat staat voor Seasonal, Ethical, Nutritious, Supportive, Enjoyable. Het moet ervoor zorgen dat we ons bewuster worden van het voedsel dat we eten, waar dat vandaan komt, wat voor impact het heeft op de wereld, etcetera. En we hanteren de 80-20 regel: 80% plantaardige ingrediënten, 20% dierlijk.”

‘Cijfers over verspilling zijn confronterend, dus gaan studenten zelf op zoek naar oplossingen’

“Daarnaast hebben we een speciale weegschaal, een Orbisk, waarmee we precies kunnen zien hoeveel voedsel in de kliko eindigt. Daarmee meten we ook hoeveel we op jaarbasis weggooien. Die cijfers zijn confronterend, dus gaan studenten zelf op zoek naar creatieve oplossingen: Wat kunnen we nog met die overgebleven biet of dat restje rozemarijn? Uiteraard altijd binnen de grenzen van de wet, want voedselveiligheid staat voorop.”

‘Het manifesto is de basis van ons praktijkonderwijs’

“Verder verbouwen we kruiden, groenten en knollen in onze moestuin. Daar gebruiken we veel van en we koken met de seizoenen mee. Wij halen geen mango’s uit Zuid-Amerika die met een vliegtuig moeten worden vervoerd. Het manifesto is dus niet zomaar een idee – het is echt de basis van ons praktijkonderwijs.”

Moestuin in de binnentuin van de Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

Tot slot: welke tip heb jij voor horeca collega’s?

“Werken in de horeca kan enorm waardevolle levenslessen opleveren. Je leert mensen te lezen, ontwikkelt sociale vaardigheden en je wordt er wereldwijzer van. Als we in het dagelijks leven met elkaar zouden omgaan zoals we in een goed restaurant doen, zou de wereld een stuk gezelliger zijn.”

‘Laat je job in de horeca niet zomaar slechts een tussenstation zijn’

“En ja, de lonen kunnen soms tegenvallen. Maar kijk verder dan je neus lang is, er zijn genoeg bedrijven die goed voor hun mensen zorgen. Wees ook mondiger: vraag bijvoorbeeld eens naar opleidingsmogelijkheden of stel zelf zoiets voor. Wie weet is die ruimte er gewoon. Laat je job in de horeca niet zomaar ‘slechts’ een tussenstation zijn op weg naar ‘een echte baan’. Want die echte baan is net zo goed te vinden ín de horeca.”

TOPPR van de maand april: Jérôme Vollebergh – Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.

Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden

Als TIPPR willen we de felicitaties overbrengen aan de TOPPR van de maand. Deze TOPPR maakt kans op de titel TOPPR van het jaar en zal meedingen naar deze eer tijdens de Horecava. Wil je meer lezen over het TOPPR-initiatief, klik dan hier.

Horeca TOPPR's 2025
Horeca TOPPR’s 2025: nieuwe TOPPR van de maand april: Jérôme Vollebergh – Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.

Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.

Hotelschool The Hague, Amsterdam Campus

Ook een TOPPR nomineren?

Welke horeca TOPPR wil jij in het zonnetje zetten?

Onze TOPPR Visie

Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang om ons personeel extra waardering te tonen. Het horecavak wordt nog wel eens onderschat en soms zelfs gezien als een bijbaan. Toch is werken in de horeca verre van verspilling, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk versterkt.

Door het bewustzijn te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat leidt tot meer begrip en respect voor het vak. Het aanbieden van een TOPPR‑platform voor de horeca draagt bij aan deze waardering en kan de tevredenheid van medewerkers verder verhogen.

Missie

De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca‑TOPPRs wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.

Doelstelling

Ons doel voor 2025 is om elke maand een horecamedewerker te eren met de titel TOPPR van de Maand. Uit deze maandwinnaars kiest vervolgens een publieksjury de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt—een schaal die symbool staat voor pure gastvrijheid (want in de horeca begint alles op een bord). Samen met vijf strategische partners bundelen we onze krachten om dit initiatief breed uit te dragen en onze waardering voor het vak echt te versterken.

Wat houdt een horeca-TOPPR in? 

Elke maand benoemen we een horecamedewerker tot Horeca‑TOPPR van de Maand. De winnaar krijgt een podium via de socialmediakanalen van TIPPR en onze strategische partners.

Waarom meedoen als Horeca‑TOPPR?

Als TOPPR van de Maand zetten we je in de spotlight:

Aan het eind van het jaar kiest een publieksjury uit alle maandwinnaars de TOPPR van het Jaar, die de First Plate Award ontvangt , de schaal die symbool staat voor gastvrijheid, want in de horeca begint alles op een bord.

We delen ter promotie ook jouw verhaal en werkplek extra op onze socialmediakanalen met de TOPPR partners.

Wie komt in aanmerking?

Een Horeca‑TOPPR is een collega die zich door proactiviteit, gastvrijheid, innovatie én het tegengaan van verspilling onderscheidt, en daarmee een inspirerend voorbeeld voor de hele branche is.

Hoe nomineer je iemand?

Ga naar www.tippr.nl/toppr en geef op wanneer jouw kandidaat bijvoorbeeld:

  • Een dienst overneemt of extra uren draait
  • Een nieuw menu of concept bedenkt
  • Een onvergetelijke gastbeleving creëert

Wanneer worden de winnaars bekendgemaakt?

Maandwinnaar: Elke laatste dag van de maand maken we de TOPPR van de Maand bekend.

Jaarwinnaar: Aan het einde van het jaar stemt ons publiek op de TOPPR van het Jaar.

Waarom doen we dit?

Door regelmatig waardering te tonen versterken we de betrokkenheid van je team, blijven talenten langer behouden en laten we zien hoe waardevol een carrière in de horeca kan zijn. Met zulke initiatieven zetten we de branche bewust in de spotlights vanuit een positief perspectief, zodat mensen ervaren hoe dynamisch en betekenisvol het werk is. Zo wekken we enthousiasme en nieuwsgierigheid op, en hopen we dat steeds meer mensen kiezen voor het horecavak.

Doe mee!

Ken jij een collega die dit verdient? Vertel ons wie volgens jou de volgende Horeca‑TOPPR van de Maand is en waarom. Misschien staat hij of zij binnenkort op ons podium!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.

Nu je hier toch bent ...

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Tekst credits: Kilicaslan Hulya

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR-app

Laatste artikelen

Horeca-inhaker: Een kopje Espresso Macchiato?

Hoe een kopje Espresso Macchiato je extra omzet oplevert?Afgelopen weekend stond Europa in het teken van glitter, beats en bizarre outfits tijdens het Eurovisie...

NIEUW! Hügli Premium sauzen

Hügli Bresc introduceert vier nieuwe premium sauzen van moederbedrijf Hügli in de Benelux. Deze sauzen zijn speciaal ontwikkeld om foodprofessionals te ondersteunen met hoogwaardige, kant-en-klare...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg