fbpx

TOPPR van februari: Kevin Marchant – The Dublin House

In februari is Kevin Marchant, barmanager van The Dublin House in Zwolle, uitgeroepen tot TOPPR van de maand. Kevin is geprezen voor zijn uitzonderlijke kennis van whiskey en zijn passie voor het creëren van bijzondere ervaringen voor zijn gasten. Als barmanager draait het bij Kevin niet alleen om het serveren van drankjes, maar om het delen van zijn passie voor whiskey en het creëren van persoonlijke belevingen. Lees verder om meer te ontdekken over Kevin’s verhaal, zijn aanpak bij het omgaan met verspilling in de horeca, en zijn tips voor collega’s in de horeca.

TOPPR van de maand februari: Kevin Marchant 

TOPPR van de maand februari: Kevin Marchant, barmanager van The Dublin House in Zwolle 
Kevin Marchant, barmanager van The Dublin House in Zwolle

Ontdek met TIPPR.AI hoe jij een echte TOPPR kunt worden!
Download gratis de TIPPR-app



De tweede TOPPR van dit jaar is de 31-jarige Kevin Marchant, barmanager van The Dublin House in Zwolle. Hij is genomineerd door zijn collega Youri Pos: “Kevin heeft een uitzonderlijke kennis van whiskey, wat bijzonder is voor iemand van zijn leeftijd. Hij weet werkelijk álles over onze 140 (!) whiskey’s!”

Februari TOPPR: Kevin Marchant!

Van harte, Kevin!

Waarom denk je dat jij genomineerd bent voor de TOPPR van deze maand?

Ik ben voorgedragen door mijn collega Youri, die wist dat jullie op zoek waren naar mensen met passie voor wat ze doen. Ik denk dat hij het daarom een goed idee vond om mij aan te melden. In The Dublin House serveren we veel verschillende bieren, een aantal wijnen en maar liefst 140 soorten whiskey. En over die whiskey’s weet ik álles.”

‘Mijn liefde voor whiskey zit heel diep’

“De liefde voor whiskey zit gewoon heel diep. En ik zie het als een missie om mensen daarvan te laten genieten. Zo organiseren mijn collega Wessel en ik elke woensdagavond Whiskey Wednesdays, waarbij we een tasting aanbieden tegen een mooie prijs. We proberen whiskey voor iedereen toegankelijk te maken. Wat het is: ik kan iedereen whiskey leren drinken, ik kan alleen niet iedereen leren het lekker te vinden. Maar ik geloof wel dat er voor iedereen een spirit is.”

Waar komt de passie voor dit werk vandaan?

“Drie jaar geleden kreeg ik bij toeval de kans om bartender te worden bij The Dublin House, waar de bal is gaan rollen — want daar kwam ik voor het eerst in aanraking met de enorme verscheidenheid aan whiskey’s. Ik vroeg m’n collega André waarom we zoveel soorten in huis hadden, en zijn antwoord was simpel: Omdat ze allemaal anders smaken!

‘Na een avond proeven was ik óm!’

“We zijn diezelfde avond nog samen uitgebreid gaan proeven en ik was meteen verkocht. Sindsdien ben ik alles gaan leren over spirits, alcohol, cocktails, noem maar op. Die drive om alles te willen weten is nooit meer weggegaan.”

Hoe gaan jullie om met No Waste?

“We doen veel mee aan cocktailwedstrijden, waar steeds meer aandacht is voor het thema verspilling. Dus daar houden we enorm rekening mee, ook in onze eigen bar. Zo gebruiken we uitsluitend duurzame stro-rietjes en proberen we zoveel mogelijk te recyclen. Lege flessen worden bijvoorbeeld gevuld met zelfgemaakte siropen, die gaan dus niet zomaar de glasbak in.”

‘Op zoek naar een goede, groene vervanger’

“We blijven voortdurend zoeken naar manieren om verspilling tegen te gaan. Op dit moment verkopen we bijvoorbeeld veel Pornstar Martini’s. Elke Pornstar Martini bevat een halve passievrucht, maar lang niet iedereen eet die. Zonde, want zo’n exotische vrucht moet worden ingevlogen of verscheept — en dat is natuurlijk allesbehalve duurzaam. Daarom zijn we nu op zoek naar een goede, groene vervanger.”

Heb je een tip voor horeca-collega’s?

“Deze vraag gaat me aan het hart, want we hebben momenteel leerlingen van het Deltion College over de vloer. Zij volgen exact dezelfde opleiding die ik tien jaar geleden deed, toen ik net begon in de horeca en totaal nog niet wist wat ik wilde. Tot ik de wondere wereld van whiskey’s ontdekte. Het vuur ging aan bij me en het drong ineens tot me door dat er zoveel méér te vinden was in de horeca. Vanaf dat moment wist ik: dít wordt mijn ding.”

‘Bijzondere, persoonlijke ervaringen creëren’

“Mijn tip voor collega’s is dan ook om de horeca niet zomaar als een tussenstap te zien. De horeca biedt zoveel meer dan alleen het serveren van eten en drinken; het draait om het creëren van bijzondere, persoonlijke ervaringen. Ik vind het bijvoorbeeld heel tof om te zien hoe mensen opbloeien als ze een whiskey proeven die perfect past bij hun smaak. Mijn boodschap is dan ook: vind een niche, verdiep je erin en het zal worden beloond, want er is altijd ruimte voor specialisatie in de horeca.”

Cheers to that.

Tot slot, Kevin, we zien jou zomaar over een paar jaar een eigen whiskey lanceren!

“Nou, met alle liefde. Ik zit daar al een poos over te broeden… Er is nog zoveel te doen. Zwolle gaat nu hard op populaire cocktails als de Bacardi Cola’s en de Whiskey Cola’s, maar die worden meestal geserveerd met een Jack Daniels. Ik zou het anders aanpakken en zeggen: ‘Nee, nee, nee, wacht, je moet een Old Fashioned proberen of deze whiskey straight drinken, maar dan wel op déze manier!”

TOPPR van januari: Michiel de Boer – WestCord Fashion Hotel Amsterdam
TOPPR van januari: Michiel de Boer – WestCord Fashion Hotel Amsterdam

TOPPR van de maand februari: Kevin Marchant

Bij TIPPR hebben we waardering voor de harde werkethiek van de horecamedewerkers, en daarom willen we hen graag in zonnetje zetten.

Wil je een horecamedewerker nomineren als TOPPR? Klik hier voor meer informatie hoe je een TOPPR kan aanmelden

Als TIPPR willen we de felicitaties overbrengen aan de TOPPR. Deze persoon maakt kans op de titel TOPPR van het jaar en zal meedingen naar deze eer tijdens de Horecava. Wil je meer lezen over het TOPPR-initiatief, klik dan hier.

Horeca TOPPR's 2025: nieuwe TOPPR van de maand februari: Kevin Marchant
Horeca TOPPR’s 2025: nieuwe TOPPR van de maand februari: Kevin Marchant

TIPPR vindt het belangrijk om hardwerkende horecamedewerkers in het zonnetje te zetten en onze waardering uit te spreken naar deze TOPPR’s.

Daarom wordt er elke maand één horeca-toppr gekozen die het podium krijgt.

The Dublin House in Zwolle 

Ook een TOPPR nomineren?

Welke horeca TOPPR wil jij in het zonnetje zetten?

TOPPR Visie

Vanwege het personeelstekort is het van essentieel belang oernem extra waardering te tonen voor ons personeel. Het horecavak wordt zelfs onderschat; soms wordt het gezien als een bijbaan. Het is belangrijk om te benadrukken dat het horecavak verre van verspilling is, omdat het de communicatieve vaardigheden van medewerkers aanzienlijk verbetert. 

Door bewustwording te vergroten, zal de waardering voor de horeca toenemen, wat begrip en respect voor het vak bevordert. Het aanbieden van een TOPPR platform voor de horeca zal bijdragen aan deze waardering en kan mogelijk de tevredenheid van medewerkers verbeteren.

Missie

De horecabranche kampt met personeelstekorten en wordt vaak onderschat. Horecawerk is meer dan een baan; het is een waardevolle, communicatieve ervaring die gelijkstaat aan topsport. Horecapersoneel verdient daarom grotere waardering en erkenning. Door het uitlichten van de prestaties van horeca TOPPR's wordt het bewustzijn over dit mooie beroep verhoogd en komt de horeca positief in de spotlight.

Doelstelling

Ons doel voor 2024 is het maandelijks eren van een horecamedewerker door deze de 'TOPPR van de Maand' titel te geven, om erkenning voor de branche te verhogen. We streven ernaar om in dit topsportjaar meer dan 100 horecaprofessionals te belichten met de 'no waste' TOPPR-trui. We zullen dit doel realiseren in samenwerking met vijf strategische partners, om ons bereik te maximaliseren en de horeca op een breder vlak te promoten.

Wat houdt een horeca-toppr in? 

Elke maand kiezen wij een horecamedewerker uit die we een podium geven via de socials van TIPPR en de partners die dit initiatief ondersteunen. 

Waarom wil je horeca-toppr zijn? 

Als TOPPR van de maand zal je in het zonnetje worden gezet. We zullen je via social media extra onder de aandacht brengen en ook jouw werkplek een extra podium geven. 

Daarnaast ontvang je een TOPPR-pakket om er een feestje van te maken. Elke maand is het weer een andere prijs en aan het eind van het jaar zal de TOPPR van het jaar gekozen worden. Deze TOPPR gaat als gast de horeca zelf beleven als echte winnaar!

Wanneer ben je een horeca-toppr?

Een horeca-toppr is een horecamedewerker die zich onderscheidend heeft opgesteld en een bijzondere bijdrage heeft geleverd. 

Hoe wordt een horeca-toppr uitgekozen? 

Elke maand kun jij je horeca-toppr insturen via www.tippr.nl/toppr. Horecamedewerkers kunnen door hun collega’s, leidinggevende of gasten opgegeven worden als zij iets extra’s hebben gedaan.

Deze medewerker verdient extra waardering als deze bijvoorbeeld een werkdienst heeft overgenomen, een extra dag heeft gewerkt, een menu heeft bedacht of bijvoorbeeld iets extra’s voor een gast heeft gedaan. 

Ben jij de horeca-toppr van 2023?

Op de laatste dag van iedere maand zal de horeca-toppr van de maand worden bekendgemaakt. Aan het eind van het jaar worden alle TOPPR’s nogmaals benoemd en wordt er door de horeca gestemd wie de horeca-toppr van het jaar is. 

Waarom doen we dit? 

Horecamedewerkers vinden is erg lastig. Steeds minder mensen willen in de horeca werken of werken een kortere tijd. Door horecamedewerkers in het zonnetje te zetten, voelen ze zich extra gewaardeerd, waardoor ze hun werk nog leuker gaan vinden. Ze zullen langer blijven werken en eventueel nieuwe medewerkers werven. 

Heb jij een collega of horecamedewerker die je in het zonnetje zou willen zetten? Stuur hieronder je gegevens en verhaal in. Waarom is hij/zij volgens jou de horeca-toppr van de maand? Misschien staat jouw collega of horecamedewerker straks wel op het podium. 

Spreek jouw waardering uit voor jouw horeca-toppr en laat zien dat ze het niet voor niets doen!

Wil je meer weten? Download de TIPPR-app om met ons mee te TIPPR'n.

Nu je hier toch bent ...

Wil je inspiratie op maat, die afgestemd wordt op jouw behoefte?

Download dan geheel GRATIS de TIPPR app en ontvang onbeperkte input om je omzet te stimuleren of open een TIPPR shop. Klik hier

Tekst credits: Kilicaslan Hulya

Laat je verder inspireren in de TIPPR-app!

Download de TIPPR-app

Laatste artikelen

Van drukte naar duidelijkheid

Rabbit Messenger Gemiste berichten, trage reacties, chaos in je inbox, dat is hoe kansen verloren gaan. In de horeca draait alles om beleving, snelheid en...

Laat geen omzet liggen!

MICE Operations Vrijdagavond, 19:00 uur. De zaak bruist, gasten genieten, en dan… de telefoon. Een groepsaanvraag. Maar jij hebt geen tijd. Je denkt: 'Ik regel...
Advertismentspot_img

Op de hoogte blijven van de laatste trends in de horeca?

Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief.

0
    0
    Winkelwagen
    Jouw winkelwagen is leeg